Integracja zarządzania informacjami w firmach zwiększa ich konkurencyjność biznesową

2015-09-29

Integracja zarządzania informacjami w firmach zwiększa ich konkurencyjność biznesową

Wraz z ewolucją i rozwojem technologii zmienia się także sposób prowadzenia biznesu. Rozwiązania chmurowe, media społecznościowe, big data oraz technologie mobilne odgrywają coraz większą rolę, a ich wpływ na przedsiębiorstwa jest coraz bardziej zauważalny. Dostrzegają to również właściciele firm.

Dodatkowo, połączenie tych rozwiązań i ich wspólne oddziaływanie sprawiają, że kolejne innowacyjne zjawisko - Internet Rzeczy - powoli staje się rzeczywistością. Wspomniane wyżej, cztery główne technologiczne trendy (chmura, media społecznościowe, big data i technologie mobilne) stanowią fundamenty tzw. Trzeciej Platformy, opisanej przez IDC. Zjawisko to jest ogromną szansą dla osób zarządzających informacjami w firmie, ale wiąże się z nim również pewne ryzyko. Nowe technologie tworzą razem platformę, dzięki której innowacje mogą pojawiać się, a przedsiębiorstwa rozwijać. Zmiana ta wpływa nie tylko na branżę IT, lecz dotyczy każdego prowadzącego biznes w dzisiejszym świecie. Szybka integracja urządzeń i aplikacji mobilnych, hosting infrastruktury IT, oprogramowania i treści; analizy big data, które pozwalają na wgląd w zarządzanie biznesem oraz funkcjonowanie mediów społecznościowych - to wszystko narzędzia, które kształtują komunikację, zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną w firmach. Podobne zjawisko integracji ma miejsce w przypadku zarządzania procesami biznesowymi (ang. Business Process Management - BPM), zarządzania drukiem (ang. Imaging and Print Management - IPM) oraz zarządzania treścią w przedsiębiorstwie (ang. Enterprise Content Management - ECM). Zintegrowanie BPM, IPM oraz ECM ułatwia przedsiębiorstwom konkurowanie w nowym świecie, zdefiniowanym przez pojawienie się Trzeciej Platformy. Wszystkie te trzy obszary od zawsze były traktowane oddzielnie, w szczególności BPM oraz ECM. Zintegrowany świat wymaga jednak zmiany w myśleniu. Zmiana ta nabiera szczególnego znaczenia w kontekście coraz bardziej zdigitalizowanych biur i zautomatyzowanego obiegu dokumentów, zatwierdzeń czy innych procesów, tradycyjnie opartych o papier. Proces ten jest w pełni spójny z Trzecią Platformą i jej złożonym charakterem.

Chmura

W wielu branżach usługi kompatybilne z technologią chmury są podstawą większości działań biznesowych. Tam, gdzie ma to miejsce, procesy biznesowe, zarządzanie treścią oraz obrazowanie dokumentów powinny współgrać z rozwiązaniami cloudowymi i działać bezproblemowo, niezależnie od rodzaju chmury, z której się korzysta. Takie rozwiązanie pozwala na skalowalność i całodobowy dostęp do zasobów, ale musi być uzupełnione o niezbędne elementy związane z bezpieczeństwem i zgodnością z regulacjami prawnymi. Naturalna skalowalność i różnorodny charakter chmury pozwalają przedsiębiorstwom znaleźć takie usługi, które można personalizować, po to by najlepiej odpowiadały ich potrzebom. Pozwala to na wybór, jakie procesy i treści utrzymywać lokalnie a jakie umieszczać w chmurze.

Media społecznościowe

Media społecznościowe są coraz bardziej obecne w sferze biznesu - coraz więcej aplikacji biznesowych wykorzystuje technologie społecznościowe. Wewnątrz organizacji platformy zawierające sieci społecznościowe pozwalają na komunikację w czasie rzeczywistym i dzielenie się treściami pomiędzy współpracownikami, a także bardziej transparentną komunikację. Funkcjonują także jako huby z zasobami czy wyszukiwarki, szczególnie w przypadku większych organizacji.

Big data

Jeśli chodzi o big data, korzyścią płynącą ze zintegrowanego podejścia, jest  łatwiejsza dostępność do treści znajdujących się w różnych systemach. Aby analiza danych była efektywna, potrzebny jest czytelny dostęp do jak największej ilości danych. Jednakże, z reguły informacje są przechowywane w hermetycznych “silosowych” aplikacjach i działach, co nie pozwala organizacjom na uzyskanie pełnego obrazu sytuacji odtworzonego na podstawie dostępnych danych. Gdy weźmie się pod uwagę coraz częstszą potrzebę raportowania i analizy w czasie rzeczywistym, oczywiste staje się, iż gromadzenie danych, analizowanie ich, procesy biznesowe oraz zarządzanie treścią powinny działać w harmonii.

Technologie mobilne

Mobilna rewolucja środowiska pracy nabrała tempa dzięki ciągłemu rozwojowi urządzeń przenośnych o dużych mocach obliczeniowych, takich jak tablety czy smartfony. Jednak wysyp nowych urządzeń oznacza, że z treści i aplikacji korzysta się na różnych urządzeniach i systemach operacyjnych, co bardzo komplikuje proces płynnej pracy. Co więcej, wydruk z urządzeń mobilnych wciąż stanowi wyzwanie dla niektórych przedsiębiorstw. Gdy zarządzanie BPM, ECM oraz IPM odbywa się ze wspólnej, zintegrowanej perspektywy, wiele z tych problemów znika, dlatego, że przedsiębiorstwo patrzy na treści i zarządzanie nimi z jednego, centralnego poziomu.

Podsumowanie

Integracja czterech trendów technologicznych opisanych powyżej połączona ze zwiększoną integracją ECM, BPM oraz IPM wewnątrz firmy, wydaje się być bardzo dużym wzywaniem dla firm. Systemy muszą przetwarzać ogromne ilości nieustrukturyzowanych danych, takich jak maile i załączniki, skany, pliki audio i wideo, a także dane z systemów zewnętrznych. Taka ilość informacji musi być zarządzana sprawnie i transparentnie.

Obrazowanie i druk ciągle ewoluują. Początkowo były to wydruki papierowe, teraz zastanawiamy się jak dane i informacje łączą procesy biznesowe. Zmiana sposobu myślenia wymaga stałej oceny nie tylko IPM-a, ale także ekosystemu BPM, który go wspiera. Zintegrowanie BPM, ECM oraz druku pomaga przedsiębiorstwom być bardziej efektywnymi w zakresie technologii chmury, mobilnych, mediów społecznościowych oraz big data.

Największą korzyścią, płynącą z myślenia o tych czterech technologiach razem, jest holistyczne zarządzanie informacjami zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz firmy, które daje firmom nie tylko przewagę konkurencyjną, ale również pozwala na innowacyjny rozwój.

Zobacz również:

sklep komputerowy

promocja Office 2016

jednolity plik kontrolny - poradnik do pobrania za darmo

leasing komputerów, leasing laptopów

Szybki kontakt

Infolinia: 62 741 22 50, 801 000 206
poniedziałek-piątek od 8:00 do 17:00

Centrala firmy:
Netland Computers
ul. Wrocławska 35, 62-800 Kalisz
tel. 62 753 48 67, e-mail: sklep@netlandcomputers.pl